RESPIRAR: Aprenc a conèixer els meus món


Aprendrem a separar i apreciar la diferència entre el nostre món intern i el nostre món extern.
En primer lloc, concentreu l'atenció en "el món exterior" que us envolta en aquest moment, per exemple, a l'aula, i mireu com és aquest espai: les seves dimensions, les formes de les coses, els colors, els objectes, els sorolls, etc. Posteriorment, ja en silenci i en una postura còmoda amb els ulls tancats, us mantindreu atents al vostre cos, a les sensacions físiques, a la respiració, és a dir, al vostre món interior:
Centreu l'atenció en les diferents parts del vostre cos, intentant prendre contacte mentalment amb cadascuna d'elles i romanent atents a les informacions que aquestes us transmeten. Exemple: sóc conscient que tinc un pessigolleig al nas, o que tinc fred al front, que sento fam, que fa olor de menjar, que tinc una rampa al braç, que tinc tensió a la mandíbula, etc. Repasseu cada part del cos i repreneu el contacte amb la respiració. Sentiu l'aire fresc que entra als pulmons i l'aire tebi que respireu. Estigueu encara alguns instants interioritzant-ho tot. Ara, obriu els ulls, mireu al vostre voltant i estireu-vos lentament.

Comentaris