Explicar: Mascaretes sostenibles


Divendres, a l'escola, a última hora i per donar la benvinguda al cap de setmana, la profe va proposar a la classe un exercici d'imaginació. Els nens havien de pensar en com seria un món sense haver d'usar les mascaretes que ens protegeixen del coronavirus. Havien de imaginar què farien amb elles una vegada que deixessin de ser necessàries.
Al Rodrigo se li va ocórrer que podria usar-les per fer una hamaca al seu hàmster. Era un rosegador molt mandrós i li encantava passar les hores tirat a la fresca. Amb una mascareta, en Rodrigo li faria una hamaca que penjaria entre dos palets dins de la gàbia. Al hàmster, li encantaria gronxar-s’hi, d'això n'estava segur.
La Lorena va pensar a utilitzar les seves per fer vestits nous a les seves nines. Amb les de tela, va pensar en fer vestits i faldilles i amb les altres, barrets i cinturons. Les gomes les faria servir per recollir els cabells a les nines, per fer trenes i cues de cavall.
La idea de l’Isaac va ser la de fer espelmes per les barquetes que li agradava posar a navegar pel llac de parc. La de la Laura va ser tenyir les màscares de diferents colors i després fer polseres trenades per repartir entre les seves amigues.
L'activitat de donar-li una segona vida a les mascaretes va ser tot un èxit. La profe els va explicar que el que havien estat fent és entendre què és la sostenibilitat, és a dir, fer un ús intel·ligent dels recursos per protegir el medi ambient. Als nens els va encantar tant treballar el reciclatge a l'aula que la directora el va convertir en una activitat extraescolar fixa en el centre.

Jesús ens convida a ser creatius, a posar tots els nostres dons al servei dels altres, dia a dia, en la realitat que ens toca viure. Des de casa, des de l'escola... Tots podem sumar les nostres idees i aconseguir que el nostre entorn sigui més sostenible.

Comentaris