Ser: Salomé Ramos

 

"Tu Planeta Tu Casa", així es diu la Fundació ecologista que va crear Salomé Ramos, amb tan sols 13 anys. Des dels 10 anys, la Salomé va començar a preocupar-se de l'ambient. Viu a la municipalitat de Villavicencio, a la regió del Meta, a Colòmbia. "Des dels 10 anys vaig començar a preocupar-me per la cura ambiental del meu poble, per les escombraries que contaminen els nostres rius i els nostres boscos". El seu activisme va començar posant vídeos a Youtube, l'acollida va ser alta i aviat es va convertir en un fenomen mediàtic. Tres anys després va crear la Fundació "Tu Planeta, Tu Casa" amb l'ajuda i la representació legal de la seva mare, que és també activista ambiental.

"A la tarda, quan acabo l'escola és quan faig les tasques de voluntariat amb altres nens d'entre 4 i 8 anys. La meva mare m'acompanya i em recolza tot el que faig". Salomé i els seus companys recol·lecten residus, netegen de plàstics les vores dels rius de la seva ciutat i es coordinen amb altres organitzacions ambientals liderades per nens com "Guardians per la Vida" o amb Fridays For Future de Colòmbia.

Continuem coneixent nens i nenes compromesos amb el medi ambient que ens puguin servir d'exemple i ens animin a col·laborar amb el nostre entorn.

Comentaris