Ser: Jacinta Isabel


Jacinta Isabel és una nena de 14 anys, la segona de cinc germans. Amb aquesta edat ja se sent responsable de protegir els drets dels nens. Vol ser pediatra, per ajudar tots els nens i nenes de Guinea Equatorial.
Un company de classe em va preguntar per què seguia insistint cada dia amb el mateix tema si al cap i a la fi els adults mai no tenen en compte les nostres opinions. Jo sempre li responia que l'esperança és l'última cosa que es perd. Jo sempre he confiat que algun dia se m'escoltarà, se m'entendrà, perquè jo vull defensar els meus drets, els drets de tots els nens.
En un discurs davant representants del govern durant la celebració del 30è Aniversari de la Convenció sobre els Drets de l'Infant (2019), va dir: «Tots tenim drets, però també tenim deures i obligacions: Tenim el deure estudiar i tenir bones notes, respectar els béns aliens, respectar el nostre cos i la dignitat, respectar la pau i la convivència entre les persones sense distinció de raça o sexe. No hem de discriminar els més febles, ni abusar». Isabel, va concloure el seu missatge dirigit a l'auditori amb aquestes paraules emotives: «Els nens som el futur, som llum d'esperança per a la humanitat, som la força del canvi, som importants a la societat i al món. Hem de ser part del canvi, hem d'actuar i fer del món un lloc millor. Hem d'ajudar els nens més necessitats. El canvi comença per nosaltres mateixos, podem fer-ne la diferència».

Comentaris