Petits dilemes: Baralla al passadís

 


Dilema d'avui

En Joan surt al lavabo durant una classe i troba dos nens - un d'ells molt amic seu - barallant-se a cops de puny però sense fer soroll perquè no els escoltin. Què hauria de fer?

Possibles respostes.

  1. Millor marxo abans que em peguin a mi també, faré que no ho he vist. Encara que potser li ho hauria de dir al professor o després em donarà la culpa si se n'assabenta que ho sabia. A més hi ha les normes, ens podrien expulsar a tots.
  2. Si no va amb mi no m'he de ficar, torno i no dic res... Si em fessin mal llavors sí que m'implicaria d'una manera o altra. I si torno a classe i ho dic pot fer-me guanyar punts davant del professor
  3. És un problema dir-ho perquè el meu amic podria enfadar-se i anomenar-me xivato. Si intento separar-los veuran que sóc un bon amic... Si ho dic al professor m'estimarà més i veurà que sóc molt bon noi.
  4. Aquests dos es poden fer mal i barallar-se no és una bona idea. Els diré que aviso algú ara mateix... Busco un professor i explico què passa perquè resolgui la situació i decideixi què fer amb aquests dos.

Comprovem resultats

  1. Aquestes respostes responen al temor, a la por de rebre un càstig de la part que sigui.
  2. Voler fer les coses només quan t'afecten o amb vista a treure algun partit és ser egoista o individualista.
  3. Aquest tipus de pensaments obeeixen més a voler que tots t'estimin i a no quedar malament que a una altra cosa...
  4. Ara ja estàs pensant en algú més que en tu mateix i en allò que està bé o malament. I en la seguretat dels altres i en què s'imparteixi justícia. Ben fet.

Comentaris