Petits dilemes: Defenso a la Isabel?


Dilema d'avui

Veus com un grup de l'altra classe es burla de la Isabel i la insulta per tenir excés de pes. No és de les teves millors amigues però la veus plorar i anar-se'n corrent al lavabo… els altres nois, que fan una mica de por, et veuen i et fan un gest com de mantenir la boca tancada.

Possibles respostes

  1. Aquests nens no són bons i si l'ajudo m'acabaran agafant mania…
  2. A mi m'agradaria que m'ajudessin, així que jo la protegiré amb els meus amics…
  3. Em faig amiga de la Isabel per consolar-la i que se senti millor.
  4. Ho dic a la meva família o al professor, no és just que la tractin malament.

Comprovem resultats

  1. I així el problema mai acabarà. La por és mala consellera i sovint enemiga de la raó i la justícia.
  2. Bé, no està malament, almenys busques suports. Però no és clar que vegis la injustícia sinó només un intercanvi de favors
  3. Ets bona persona i vols ajudar però només se t'acut donar amistat, no tant perquè t'agradi sinó per llàstima… i el problema segueix sense resoldre.
  4. Molt millor. Actues per justícia, perquè no està bé que a algú el tractin així, i perquè tu sol no pots, però els grans sí. MAI ET QUEDES CALLAT/ADA.

Comentaris