Petits dilemes: Davant un insult


Dilema d'avui

Sóc la més baixeta de classe i m'han insultat anomenant-me “nana”.

Possibles respostes

  1. Ploro molt i em quedo feta pols o faig veure que no m'importa.
  2. Reacciono com una fera i torno l'insult amb el que més mal els faci.
  3. Les meves amigues em consolaran i m'ajudaran.
  4. M'importa molt poc perquè m'encanta ser jo. Però no està bé insultar ningú, ho hauria de dir

Comprovem resultats

  1. Però amb això no arregles res. Et sents vulnerable, realment “minúscula” com a persona. Deixa de tenir por i reclama ser respectada: com tothom, tens aquest dret.
  2. Això es diu “ull per ull” i és una forma una mica primitiva d'afrontar una cosa així. Simple i poc madura.
  3. Segur que sí, per això és l'amistat i és genial comptar-hi. Però has de començar a resoldre tu mateixa els problemes que sorgeixen, amb el seu suport però amb les teves idees.
  4. Estupenda autoestima i actitud i sí, és cert que insultar està malament i no està de més recordar-ho als que ho obliden.

Comentaris