Explicar: El test buit


Fa molt i molt de temps, a la Xina vivia un noi que es deia Ping i li agradaven molt les flors; podia fer créixer qualsevol arbre gairebé com per art de màgia!⠀
L'Emperador també era un enamorat de les flors i, quan es va fer molt gran, va decidir que buscaria al seu successor al tron d'una manera ben original. Un dia va reunir a tots els nens de la contrada i els va donar llavors d'unes flors molt especials: "Aquell qui d'aquí a un any em porti les millors flors, serà el meu successor".⠀
En Ping va plantar les llavors en un test amb la terra més bona que va trobar i les va regar cada dia...però no hi havia manera que brotés una flor...així que es va presentar davant de l'Emperador amb el test buit.⠀Tots els altres nens portaven el seu tests preciosos plens de flors. Quan va veure el test d'en Ping li va dir: 
"Em portes un test buit?"- va demanar l'Emperador. I en Ping va començar a plorar i li va contestar: 
-Emperador, jo vaig plantar la llavor, la vaig regar cada dia, però no va brotar. la vaig trasplantar a un altre test amb millor terra, però seguia sense brotar. L'he cuidada tot l'any però no ha crecut res. Per això avui he hagut de venir amb un test buit, sense flor. M'he esforçat tant com he pogut
L’emperador oferint un somriure a en Ping va dir a tothom: 
- Ja he trobat la persona que es mereix ser l'emperador. No sé pas d'on heu tret les llavors que heu plantat perquè les que us vaig donar havien estat cuites i era impossible que sortís res d'aquelles llavors. Admiro el valor d'en Ping de presentar-se davant meu amb el test buit, dient la veritat. Ara el recompensaré i el faré emperador de tot el país..


El test buit és una història de responsabilitat, esforç i honestedat. De vegades, per quedar bé, deixem de ser autèntics, de ser sincers, perquè potser el que hem de dir no agrada gaire. El protagonista ens ensenya a ser valents, a esforçar-nos encara que els resultats no siguin els esperats. Perquè, de vegades, les coses no són el que semblen.!!!

Jesús, tu també vas anar a l’escola i vas haver d’aprendre moltes coses amb esforç. Et demanem que aquest curs sapiguem tenir paciència i constància en la nostra feina, i que ens esforcem en tots els àmbits del nostre creixement.

Comentaris